Elektrický pohon
POZITIVNÍ ENERGIE, NULOVÉ EMISE
Toyota je průkopníkem a předním výrobcem elektrifikovaných vozidel. První bateriový elektromobil této značky se objevil již v roce 1997. Po více než 25 letech vývoje a modifikací elektrifikovaných technologií, zahrnujících plně hybridní benzínový/elektrický pohon a elektrický pohon na bázi vodíkových palivových článků, vstupuje Toyota na trh s čistým bateriovým elektromobilem. Zdokonalení nabíjecího systému, zvýšení efektivity baterie, optimalizace výkonu a jízdní dynamiky – to jsou klíčové přednosti dnešních čistě elektrických vozů od Toyoty.
Vyzkoušejte si sami elektrický pohon od Toyoty a poznejte budoucnost vykreslující se přímo před vašima očima.
Typ konstrukce
Bateriový elektrický pohon vyžaduje nabíjení z externího napájecího zdroje. Nabíjení lze provádět třemi způsoby: na veřejných rychlonabíjecích stanicích, doma z běžné domovní zásuvky, resp. prostřednictvím speciálního wallboxu. Z mnoha dalších výhod elektrického pohonu jmenujme jízdu bez přímých emisí nebo dostupnost maximálního točivého momentu již od nulových otáček.
0 g/km
Nulové emise škodlivých plynů
1 000 000 km
Dlouhá záruka na baterii
150 kW
Maximální nabíjecí výkon
Dojezd 516 km
Maximální dojezd s plně nabitou baterií
30 min
Minimální doba nabíjení
Zjistěte více o klíčových součástech elektrického pohonu Toyota na příkladu Toyota bZ4X
Elektromotor a řídicí jednotka
Motor poskytuje za všech okolností maximální točivý moment a současná verze se také může pochlubit větším výkonem a je výrazně menší co do velikosti a hmotnosti než jeho předchůdce. Řídicí jednotka zase umožňuje proudění energie mezi trakční baterií a elektromotory a výrazně odlehčuje baterii, která tak může být mnohem lehčí a menší.
Trakční baterie s vysokou kapacitou
Lithium-iontová baterie o kapacitě 71,4 kW nabízí ideální kompromis mezi dojezdem a hmotností. S plně nabitou baterií činí dojezd přes 516 km. Účinný systém chlazení pomáhá zachovávat stabilní parametry bateriových článků, čímž zefektivňuje provoz i spolehlivost. Záruka na baterii se může prodlužovat až do 1 milionu kilometrů.
Elektromotor vzadu
Provedení AWD XMODE přináší druhý elektromotor k pohonu zadních kol. Stejně jako hlavní elektromotor disponuje výkonem 80 kW.
Další informace o konstrukci elektromobilů Toyota
Podvozková platforma
e-TNGA
- Vysoká tuhost karoserie a vynikající jízdní chování
- Optimální rozložení hmotnosti
- Prostorný interiér
Baterie zabudovaná do podvozku
- Extrémně nízké těžiště
- Vyšší tuhost karoserie a bezpečnost posádky
- Optimální využití prostoru a více místa pro cestující
Dva elektromotory
- Dva elektromotory u provedení AWD XMODE, po jednom na každé nápravě
- Dlouhý rozvor, podobný modelu Toyota Highlander
- Rozestup 1000 mm mezi předními a zadními sedadly
Technologie
AWD XMODE
- Elektrický pohon všech kol
- Dva elektromotory po 80 kW
- Terénní režimy jízdy pro stabilitu na všech površích
Elektromobily
V kategorii bateriových elektromobilů nabízí Toyota tři modely: pokrokové SUV Toyota bZ4X 4WD, kompaktní dodávku Proace City EV a osobní verzi Proace City Verso EV.
Toyota
PROACE CITY EV
- 275 kmDojezd
- 0 g/kmEmise CO2
- 136 koníNejvyšší výkon
Toyota
PROACE CITY VERSO EV
- 275 kmDojezd
- 0 g/kmEmise CO2
- 136 koníNejvyšší výkon
Elektrifikace
Vize bezemisní budoucnosti oznámená Toyotou v roce 1996 se stává skutečností. Proslulé elektrifikované pohony značky – hybridní pohony, plug-in hybridy a elektromobily s vodíkovými palivovými články – se nově rozšiřují o vozy s bateriovým elektrickým pohonem. Čtyři spolehlivá hnací ústrojí vycházející ze stejné technologie jsou dalším krokem k úplné elektrifikaci celé modelové řady od Toyoty.
První divizi elektromobilů Toyota založila Toyota Motor Corporation. Toyota prodává 42 čistě elektrických vozů TownAce EV. Premiéra prvního elektrického sedanu – verze Crown Majesta EV.
Premiéra elektrického provedení RAV4 EV. Vůz s baterií o kapacitě 27 kWh nabízel dojezd 153 km. Podobně jako nový model bZ4X používal tepelné čerpadlo, které výrazně snižuje spotřebu energie soustavy klimatizace.
Toyota ve spolupráci s firmou GM vyvíjí systém externího indukčního nabíjení, umožňující plné nabití baterie za 6 hodin. Toyota v Japonsku a Kalifornii prodává 1000 elektromobilů RAV4 EV.
Toyota v Evropě nabízí 3 modely se zdokonaleným bateriovým pohonem: bZ4X s režimem pohonu AWD XMODE a systémem chlazení a ohřevu baterie, kompaktní dodávkový vůz Proace City EV a osobní verzi Proace City Verso EV.
Toyota plánuje uvést celosvětově 30 bezemisních modelů.
Toyota plánuje nabízet pouze bezemisní elektromobily s bateriovým pohonem a vodíkové elektromobily se zápornými emisemi (schopné za jízdy čistit vzduch).
- ElektromotorZážehový
motor - Řídicí jednotka se sestavou měniče (střídač a konvertor)Planetová
převodovka - Trakční
bateriePalivová
nádrž
HYBRIDNÍ POHON
Benzínový/elektrický pohon, který nezávisle dobíjí baterii během jízdy, brzdění nebo stání vozidla s možností bezemisní jízdy v čistě elektrickém režimu.
- ElektromotorZážehový
motor - Řídicí jednotka se sestavou měniče (střídač a konvertor)Planetová
převodovkaPodpora nabíjení
z externího zdroje - Trakční
bateriePalivová
nádrž
PLUG-IN HYBRIDNÍ POHON
Benzínový/elektrický pohon s autonomním dobíjením a schopností dobíjení baterie z externí zásuvky k prodloužení dojezdu bez emisí v čistě elektrickém režimu.
- ElektromotorZásobníky
na vodík - Řídicí jednotka se sestavou měniče (střídač a konvertor)Jednostupňová
převodovka - Trakční
bateriePalivové
články
VODÍKOVÝ ELEKTRICKÝ POHON
Pohon založený na vodíkové technologii, kde palivové články vyrábějí elektřinu chemickou reakcí vodíku s kyslíkem. Jediným vedlejším produktem tohoto procesu je čistá voda.
- Elektromotor
- Řídicí jednotka se sestavou měniče (střídač a konvertor)Jednostupňová
převodovkaPodpora nabíjení
z externího zdroje - Trakční
baterie
BATERIOVÝ ELEKTRICKÝ POHON
100% elektrický pohon vyžadující nabíjení z externího napájecího zdroje.