Příběh Toyoty Supra
Supra. Latinské slovo Supra znamená „nad/výše“ nebo „překračující“. A trefně označuje i nejproslulejší sportovní vůz od Toyoty, do nějž se zamilovalo tolik fanoušků.
Supra. Latinské slovo Supra znamená „nad/výše“ nebo „překračující“. A trefně označuje i nejproslulejší sportovní vůz od Toyoty, do nějž se zamilovalo tolik fanoušků.
Všemi generacemi Toyoty Supra se jako červená nit táhnou dva klíčové atributy, které náš kultovní sportovní vůz definují a které lze vysledovat nazpět až k modelu 2000GT. Hladký a agilní řadový šestiválec, resp. uspořádání s motorem vpředu a pohonem zadních kol pro ten nejryzejší požitek z jízdy.
Za každým skvělým vozem stojí brilantní mozek. V případě nové Toyoty Supra je autorem vize veterán značky Toyota, pan Tetsuja Tada, hlavní konstruktér projektu A90.
Tetsuja Tada byl jako syn rallyového jezdce od malička posedlý automobilovými magazíny, které upřednostňoval před obvyklými komiksy manga, a tak nepřekvapí, jakým motoristickým nadšencem se nakonec stal. Po epizodě v roli navigátora vlastního otce pokročil do světa rallyového závodění, a dnes tak s láskou vzpomíná, jak ladil nastavení svého prvního vozu, Toyoty Corolla AE86, podle svého vkusu.
Po nástupu do Toyoty v roce 1987 se Tada věnoval vývoji nejmodernější technologie ABS pro rallyový tým Toyoty. Koncem 90. let pracoval se svým tehdejším šéfem Isaem Tsuzukim, hlavním konstruktérem řady nejvýznamnějších sportovních vozů Toyoty (včetně modelů Celica, MR2 a A80 Supra), kdy získal obsáhlejší dovednosti a zkušenosti, které následně využil u dalších vozidel včetně rodinného modelu Toyota Raum.
O několik let později konečně přišla šance, o níž dlouho snil: navrhnout vůz přinášející ničím neředěné potěšení za volantem s potenciálem k Toyotě opět přilákat fanoušky sportovních vozů. Tím vozem bylo GT86. Nový sportovní vůz od Toyoty vynikal schopností opět nabídnout řidičům všech schopností potřebnou sebejistotu pro radost za volantem a získal si ohromné uznání po celém světě pro nespoutaný požitek z jízdy.
V roce 2012, kdy se GT86 začalo objevovat na silnicích, dostal pan Tada vysněný úkol. Tentokrát si žádal veškeré jeho zkušenosti, odhodlání a houževnatost. Byla to příležitost navrhnout nekompromisní sportovní vůz, přinášející vrcholné potěšení za volantem a nesoucí označení, které na trhu chybělo již příliš dlouho.